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AoD開発日記第03回 − 2009年09月24日
翻訳元:[[Dev Diary #3 - Trade - 24.September 2009>http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=433874]] 

「貿易(Trade)」という名前の新たなタブがインターフェースに追加されているのに既に気付いている人もいることでしょう。 生産メニューからこのタブに、ほとんどの物資や資源の備蓄、運搬、貿易に関する状況を表しているインターフェースを配置換えしました。 よって、貿易タブには輸送の状況、物資集積状況、そして迅速に貿易協定を結ぶ為のウィンドウが置かれるようになっています。 簡単に貿易相手を選ぶための国一覧も同時に追加されています。
>You may have noticed that we have a new Tab called "Trade".  We put in most of the indicator- and status-interface from the production menu.  We tried to regroup and organize those elements in such a way that it would match common sense.  So the Trade Tab consists now of the Convoy System,  the Resource Depot System and also a window for making quick Trade Agreements.  A country list for quick trade partner selection has also been added.

このタブ内で皆さんにとって最もうれしいであろう事は、自動貿易設定ウィンドウです。 数多くの選択肢をこの設定ウィンドウに導入したので、貿易を君が望むように調整できます。 特定の資源の貿易をしないようにしたり、輸入したい物の優先順位をつけたりといったことができます。
>The best option there, so far, may be our new Auto-Trade Settings Window.  We implemented a lot of options in there so that you can customize your trades the way you want it.  You can block trading for some resources and prioritize which you want to import. 

#ref(http://img8.imageshack.us/img8/6060/devdiary31.jpg)

現在、輸入に関するシステムに取り掛かっており、開発が完了したならば、新たな生産タブのスクリーンショットで見られるような二重のスライダーを使った方法になるはずです。
>Currently we work at the Import System which will, when its Fully developed, work with some kind of a double slider which you may have seen already in the new production tab screen shot

この方法では、上側の赤のマーカーがどの程度の量を輸入したいと思っているのかを示し、下の緑のスライダーがそれを入手する為にどれくらい支払う気があるのかを示すことになるでしょう。
>A top red marker will indicate how much you actually want to import, the green bottom slider will indicate your willingness to pay for it.

よって、例えばある資源を少量だけどうしてもほしいと設定したなら、ほぼ全てを輸入貿易協定で得ることができます。 一方、逆に低い対価しか支払う気が無いのなら、たぶん良好な関係を持つ国からしか輸入できないでしょう。 例えばドイツとイタリア間のように。
>So you e.g. set a high willingness and a low amount, you will mostly get in all cases your wanted import trades. with low willingness you probably only get trades with countries you have good relations with e.g. trades with ITA as GER.

この真新しく実用的な自動貿易の長点を使わなくとも、このタブで手動で貿易協定を結ぶこともできます。 また、陸上で直接に接していない限り、全ての貿易は輸送船団を必要とするようになりました。
>Beside that shiny and practical new auto-trade feature, you can of course make manual deals in the tab.  All Trades now also require convoys should a direct land connection does not exist.

#ref(http://img62.imageshack.us/img62/6830/devdiary32.jpg)

貿易では、資金が今までよりもずっと重要になります。 通常の貿易協定での対価は資金でのみ支払いされるようになり、他の資源で払うことはできません。
>For trading, money has now become more important than before.  A normal trade deal should always be paid with $'s now, and not with another resource

まとめさせてもらえれば、AoDではかなりの部分を自動貿易の設定で調整できると言う事です。
>So summarized, you can customize your auto trade with AOD to a very large extent.

占領した領土を君の同盟国と取引する為に、マウスの右クリックでこの選択肢が出ると言うように改良しました。 マウスの右クリックで皆さんが良く知っているであろうメニューが表示されますが、このメニュー内に、非本国プロヴィンスをどの同盟国に差し出すのかという選択肢が追加されます。 
>For Province Trading of occupied territory with your allies we integrated some cool new ingame options accessible via a mouse right click.  The well known Venue will appear but will now give the additional Option to secede a non-national province to an ally of your choice.

#ref(http://img30.imageshack.us/img30/3779/devdiary33.jpg)

また、ユニットの貿易に関するいくつかのバグを修正しました。 損傷を受けた船を同盟国と取引しても、自動で修理されるということはなくなりました。 これらの艦の戦力値は貿易前と同じ値のままとなります。 これは良く知られたゲーム内の人的資源の悪用でしたが、この修正はバグの無いゲームへの更なる一歩となります。 (訳者注: 前文のMPが人的資源のことなのかいまいち不明)
>We also fixed some bugs regarding Unit Trading. Ships which were damaged now don't get repaired for free when traded to an ally.  They will remain the Str-Value they had in the beginning of the trade.  This was a popular exploit in MP Games and is now one extra step towards an bug free game for us!

今までに何度も口にしたこのゲームのMODの可能性を示す為に、ここに簡単なコードを抜粋しておきます。 これは閣僚の効果、その修正値、名前を変更する為の物です。
>To give you some insight into the so frequent mentioned modability of the game, here comes some small code excerpt showing the editable minister effect,modifiers and names.

Code:
    # personality fields:
    #
    # personality_string= the string that is placed int the minister csv files
    # name   = the localized string for the personality name
    # desc   = the localized string for the personality description
    # minister_position = HeadOfState/HeadOfGovernment/ForeignMinister/ArmamentMinister/MinisterOfSecurity/MinisterOfIntelligence/
    #                     ChiefOfStaff/ChiefOfArmy/ChiefOfNavy/ChiefOfAir/all
    #                     NOTE! if 'all' is used, no modifiers can be used
 
 
 
 
    personality = { 
        personality_string = "smiling oilman" 
        name = "NPERSONALITY_SMILING_OILMAN" 
        desc = "DPERSONALITY_SMILING_OILMAN" 
        minister_position = HeadOfGovernment 
        modifier = { type = resource_mod value = oil modifier_effect = 0.1000 } 
        modifier = { type = accept_alliance_mod modifier_effect = -0.1000 } 
        }

来週の日記では諜報や武装蜂起のシステムに関してお話しするので、お楽しみに! Stay tuned for next weeks Diary when I will talk about the new Espionage and Sabotage System!