AOD/AOD発売前情報/AOD開発日記_第02回(2009年09月17日) のバックアップソース(No.1)

[[AOD]]

AoD開発日記第2回 - 2009年9月17日
[[Dev Diary #2 - Missions - 17.September 2009>http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=432084]]

また木曜日がやって来ましたので、約束どおり二回目の開発日記をここに掲載します。 今日の日記では、私たちが新たに導入した「ミッション」という事についての説明と、今までのhoi2からの変更点についてお話をしたいと思います。
>So it’s Thursday again, and as promised, here is the second Development Diary. Today I will tell you something about the new missions we implemented and what we changed about the old ones. 

空戦に関して、私たちは「戦略爆撃」の見直しを行いました。 これにより、AoDでは戦略爆撃は、プロヴィンスのインフラ、対空砲、レーダー、港、その他の建設物への複合的な攻撃となります。 プロヴィンスの様々な建築物に満遍なく攻撃の影響は広げられました。 単純に工業力のみに対する特別な攻撃として新たに、「工業攻撃」と呼ばれる空軍の任務が加えられました。 この攻撃は、43年−44年の間の新たな技術開発によって、その効率が増加します。 これは開戦直後にあまりにも大きな(工業力の)破壊が起きるのを防ぐ為です。 この任務は、その任務を行うユニットの戦略爆撃能力の値によってその効果が左右され、遅い時期から始まるシナリオではかなりの効果が期待できます。
>In Air Warfare we reworked Strategic Bombardment so that it is now a combination of attacks on the province Infrastructure, AA, Radar, Ports and Installations. The Attack is spread evenly over the different Province Constructions. For Special Attacks solely against the Industrial Base there is a new Air Mission called "Industrial Bombardment". This attack will be increased in efficiency through new technologies in the period of 43/44 to avoid too much destruction right at the outbreak of war. The Mission is dependent on the Strategic Bombardment Value of the corresponding Unit and is very effective in Late War scenarios. 

#ref(http://img132.imageshack.us/img132/3388/devdiary21.jpg)

掲示板ですでに述べたように、建設物を素早く再建するためにはICを必要とします。 同時に、無料行われる再建築の為の修正値も少量ですが導入されています。 よって、例えば、もし君の国が完全に焼き払われて再建の為にICを振り割ることができないようになったとしても、総工業力、レーダー、対空砲、軍港、インフラは、無料の場合10年の時をかけてゆっくりとですが完全に元通りに戻っていくでしょう。
>As already mentioned on the Forums, it now costs IC to rebuild constructions quickly. We also integrated a small rebuild-for-free modifier. So if your country is, for example, completely wiped out and you either don’t want or can’t invest anything in rebuilding, the Full IC, Radar, AA, Port and Infrastructure Capacity will recover completely and for free over the time span of 10 years. 

#ref(http://img132.imageshack.us/img132/1854/devdiary22.jpg)

また、私たちは滑走路破壊任務を設定しなおしました。 この任務はAoDでは「飛行場攻撃(Airport Strike)」と呼ばれ、地上にいる航空機に損害を与えるようになります。 多目的戦闘機はこの任務をとても効果的にこなすことができ、防衛の整っていない空港の航空機に対して大きな損害を与えることができます。 もちろん、対空砲やレーダーは防衛側に少量のボーナスを付与します。  ところで、話題は変わりますが、対空砲の効率は同じプロヴィンス内に建てられたレーダー基地の数によって左右されます。
>We have also redesigned the way Runway Cratering works. This mission is now called "Airport Strike" and harms aircraft on the ground. Multi-role Fighters are very effective in this Mission and do a lot of damage to aircraft at undefended Airports. Of course, AA and Radar give the defender a small bonus. By the way: AA efficiency rises with the number of Radar Stations constructed in the same province.

#ref(http://img171.imageshack.us/img171/9559/devdiary23.jpg)

任務の詳細を決定する選択ウィンドウで、海軍と空軍の任務を交戦の範囲を指定できるように変更しました。 例えば、それが一つのプロヴィンスであるのか、または地域全体か地方全体を目標とすべきなのかを選べます。 更に、オプションを選ぶことで任務の期間を何年間にも設定することができます。 新たに導入される「無限(Infinite)」時間ボタンは、プレイヤーがその任務を停止させるまで休むことなく任務を続けさせられるので、利便性を向上させるでしょう。
>In the Mission Details Menu, we changed Naval and Air Missions in the way that you can select the Range of Engagement. For example, if it shall be a single province, a whole area or even a complete region that shall be the target. We also added an Option so that you can now set the mission length for several years. The new "Infinite" time length button, which will result in a non-stop mission until the player aborts, should also come in handy.

#ref(http://img149.imageshack.us/img149/2639/devdiary24.jpg)

諜報タブでは、新たに「海軍諜報(Naval Intelligence)」という任務ができました。 この任務が成功すると、数週間の間、対象国の艦隊の動きを見ることができるようになり、どんな任務についているのか、そして、その艦隊を構成しているのはどんな艦なのかを見ることができます。
>In the Espionage Tab, there is a new Mission called "Naval Intelligence". When this mission succeeds, you are able to see the fleet of that country for a couple of weeks, what its mission is and what ships it consists of.

#ref(http://img6.imageshack.us/img6/3919/devdiary25.jpg)

訂正:(Lennartosによる)
上で言い忘れたこと。
1) 能力の異なる複数のユニットをどのような任務でも同時に命令させることができます。 −作戦可能範囲の異なる別々のユニットに同時に命令できないと言う制限はなくしました。
2) ユニットは任務を行動範囲内のプロヴィンスでのみ実行できます。 hoi2のように地域ではありません。 よって目標として地方全体を選んだとしても、作戦可能範囲内のプロヴィンスのみが目標となります。 従って、近接航空支援機がある地域では3000kmの範囲まで動き回るといったようなhoi2システムの悪用は取り除かれました。
これらの2点の変更により、大規模な任務がより手軽に命じられるようになりました。 ユニットを選び、任務を決め、必要ならば期間を加えるだけで、完了です。
>EDIT: (Lennartos)
Some things we forgot to mention:
1) you can freely select differenty unit with different stats for any mission - the limitation of different units with different range has been removed. 
2) Units only fulfill missions in PROVINCES they have range to - not areas like in hoi2 - so even if you select region as a target, only provinces in range will be targets. - The exploit wih CAS ranging 3000km in certain areas has therefore been removed.
These 2 things also make large scale missions a breeze - just select units - mission - timescale, if any - done.