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AOD開発日記第04回 − 諜報 − 2009年10月01日
Dev Diary #4 - Espionage - 1.October 2009

引用元:Dev Diary #4 - Espionage - 1.October 2009

今週の開発日記へようこそ。 今日私だ説明する事柄は変更を加えた諜報システムについてです。

Welcome to this weeks Development Diary. Today's topic that I will talk about is the reworked Espionage System.

DDやDAにおいて諜報はほとんど意味が無く、使うのも手間がかかる物だったので、AODではこのシステムを全体的に設計しなおそうとしました。

As Intelligence was almost useless and impracticable to handle in DD and Arma, we aimed to design an completely overhauled system for AOD.

スパイたちは自動で送り込めるようになります。 もちろん少量の資金を諜報に割り当て、対象となる国を少なくとも最低以上の調査の優先対象として設定してある限りですが。

Spies are now sent automatically - as long as you assign a small amount of money to espionage AND give a targeted country at least a minimum observation precedence.

何れかの国に他の国より多額の、又は、小額の資金を投入できるように優先順位を決められるように、0-10の度合いで10が最も重要とされる数値を割り当てられるようなシステムをつくりました。

To set priorities for which countries receive more or less money than others, we have created a system where you can give a nation an emphasize on a scale between 0-10, ten displaying the highest one.

(このスクリーンショットの左の縦枠内の国一覧の横にある灰色の丸が優先度をしめす。)

devdiary4espionage1.jpg

生産画面には、色々な分野にどれだけの資金を投入するのかを決定する為の新たなスライダー群がおかれました。 それらの分野とは、諜報、軍隊、技術開発です。*1 諜報に割り当てた資金は観察の優先順位をつけた国々に分割されて投入されます。

In the Production Screen are new sliders which determine how much money trickles down on to the different areas - be it espionage, military or tech research. From the money assigned to Espionage it is now further shared and divided between the countries which you gave an observation priority.

devdiary4espionage2.jpg

資金をある国に割り当てることで、その国にスパイが送り込まれます。 現在進行中の任務にそのスパイを消費しないのなら、送り込まれたスパイは特定額の維持費を必要とし、この額は諜報資金より引かれます。 外国にスパイを送り込んでから資金の投入を完全に絶つと、送り込まれたスパイが行う任務の成功率はとても低くなり、そのスパイが発見されてしまう確率が大幅に上昇します。

With Money assigned to a country you send spies to a nation. When not instantly consumed for current missions, they will require a specific uphold cost which is subtracted from the total espionage budget. Having spies in foreign countries and withdrawing them all funding will make them perform missions at a Very low efficiency, and gives them a much higher chance of passive detection.

より多くの資金を特定の国に投入すればするほど、より早く情報部は新たなスパイを潜入させようとします。 また、より多くのスパイがいればいるほど、外国での任務や自国内での防諜活動の成功率は高くなります。

The more money you direct in espionage to a specific country, the faster your Intel-Teams are trying to get a new spy in. Also, the more spies you have, either in a foreign country or in homeland counter-espionage, the higher your mission efficiency is.

ここで強調したいのは一つの国の中で複数の任務を同時に選択することが可能になったと言う事です。 これはとても便利なものと言えるでしょう。 一旦スパイに実行してもらいたい任務のすべてにチェックマークを入れたなら、中止の命令が下るまで彼らはそれらの任務を実行し続けます。 もちろん、同国内で複数の任務を同時にこなそうとすれば、多額の資金を定期的に必要とします。

A great feat is also that you are now able to select multiple Missions on the same country. This comes in Very handy: once you check all the jobs which should be performed, they will continue to be performed until you stop them. Of course, more missions running simultaneously on the same country requires a huge and steady stream of money.

諜報システムを「クルーズコントロール」*2のように設定できる総合的な選択肢の追加は、プレイヤーの皆さんにとってかなりの朗報となるでしょう。 君個人にあった調整をした後は、子のしすてもを生産タブの資金スライダーを動かすだけで簡単に運営ができます。

The overall option to be able to set the espionage system on some kind of "cruise-control" is really sweet: After making your adjustments, you can easily regulate the system via the funding slider in the production tab.

追加で、今週の開発日記には別の驚きを君たちの為に用意しました: 新たに導入される損失に関する統計です。 これらの開発は先週終わったばかりです。 下に貼った画面のSSを楽しんでください。

We also wanted to include in this weeks DD some extra goodies for you: the new loss statistics. It was finished last week. Enjoy the screens.

(最初の写真では三大同盟に加えて、日本や中国を中心とした各小同盟の自分たちのMPの損害(MP Losses)、敵に与えたMPの損害(MP Losses Inflicted)、そして戦闘効率(敵の損害/自分の損害、Combat Efficiency)が示されている)

devdiary4statistics1.jpg

(2番目の写真には各国が敵国に与えた損害の合計が表示されている)

devdiary4statistics2.jpg

(3番目の写真には各国が受けた損害の合計が表示されている)

devdiary4statistics3.jpg

来週の開発日記では兵站、実効ESE、所持物資についての詳細を説明するので、お楽しみに!

Stay tuned for next weeks diary when I will get into the nuts and bolts of Logistics, ESE and Carried Supplies.


*1 2番目のスクリーンショットの右端にこれらのスライダーが見えるが、「軍隊の給料(military salary)」や「核実験場の資金(nuclear site funding)」がどういうものかはまだ不明
*2 訳者注:自動車の運転の際にアクセルを踏み続けなくても速度を一定に保つシステムのこと

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