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AOD最新ニューススレッドより転載&和訳

訳元: Current News Thread


2009年09月12日
Lennartos: 
Welcome to the first post on the News thread.
This thread is closed - so post any comments in a seperate thread.

Firstly: Im sorry i heavent been so active on the forum the last couple of days, but i have been busy with the AI.
Looking forward on telling you some breakthroughs on this.. might take a while though

So the first news:
Repair of infrastructure is as previusly discussed something you have to pay for.
However in contrary to some beliefs, each day a small percentage is repaired for free, making recovery possible even from total devastation.
This applies to ALL provincial buildings.

This free repair was fixed at 2.5% of total repair cost, before.
Today this has been fixed into a misc.txt value, and raised to 5%

Note:
if a building takes 1 year to complete, and the repair speed is set to 0.5:
0% Investment repair time = 360 * 0.5 / 0.05 = 3600 = 10 years
The repair cost is rather small, so it is easy to repair stuff faster than that, but an investment is necessary.


2009年09月12日
wyK1NG-:

several new user wishes have been added to the queue today

画像不明


2009年09月14日
Lennartos: 
ブラジルとして始めて、アメリカ合衆国に宣戦布告しました。
そして完全にAIに任せて、AIがどういう行動をとるのかを見てみました。

Playing as brazil - declared war to US...
fullcontrol on, to see what the AI does...

screensave7.jpg

2009年09月15日
Lennartos: 

Success!!!!

Province limit has effectively be removed - without a slowdown of the game engine!
It automatically recognizes the amount of provinces on the map and scales accordingly.

Current limit is 10.000 provinces and of that 3000 Naval provinces...
These are only there for RAM preservation as some structures are created that must be able to contain the map data.


2009年09月17日
Lennartos: 
Based of forum ideas, partisans now attack any rebels insede thier area.
And leaders can be sorted by trait.
The sort button ist just a placeholder will be changed - but it works

screensave10.jpg

2009年09月25日
Lennartos: 

侵略用のAI(の開発)に幾つかの進展が有りました。

Invasion AI made some progress

上で示したように、侵略AIは、今までより能動的なものとなります。

As shown above the invasion AI is now more active.

プレイヤーとしての根拠: 先ほど、ドイツをプレイしているあるプレイヤーが、アメリカ合衆国がフランスとデンマークの両方に42年に侵攻してきた、と驚いて報告してきました。 −これを一例として皆さんに教えたかったのです。

Player proof: i just recieved a report on a suprised GER player getting invaded both in denmark and france by the US in 42 - i just thought i should let you know

しかし、未だ完全とは言えません。 増援が来るのが遅すぎます。 これはAIの改善で次に取り組まねばならない課題となるでしょう。

Still not perfect though - the reinforcements come too slow.. that should be the next step in the AI.

…頑張っています。

.. working on it


2009年09月25日
Lennartos: 
現在、戦闘における損害(の統計を取ること)に取り組んでいます。

Now working on combat losses...

今の状況を見せたかったのでここに載せておきます。

Just wanted to show whats already in:

screensave11.jpg

まだこれは開発段階で、表示させるのに2,3ページ位は必要な量のデータにしたいと思っています。
現在のところ、32種類の損害についての統計を追い続けられるようになっています。
ただ、多くの仕事が残っており、何も確かなことは言えません。
Still working on it, and will try to make a few pages woth of data.
Currently i have prepared 32 different Losses stats that i can keep track of.
But i have a lot of work to do, so i wont promise anything


2009年10月03日
Lennartos: 
コメント無し。

screensave17.jpg

2009年10月09日
wyK1NG-:
過去3日間で約8000の新しい写真を加えました。 国旗から、ユニットの写真、カウンター、司令官、大臣など様々な写真です。 (インターフェースの)外見は変わっていませんので、バニラと同じように見えるでしょうが、画像に関してはより正確で歴史的に正しい物となっています。

in the last 3 days i added roughly 8.000 new pics, from flags to unit pics, to counters, leaders and ministers. the design has NOT been changed, it still looks the same way as vanilla does, but the graphics are now more accurant and historic correct.


2009年10月10日
Lennartos: 
さて、ここ2,3日新しい画像を組み込むことに没頭していました。 今の時点で私が言えることはただ「ワオ」の一言です。

OK i have played the last couple of days with the new images - all i can say at this point is WOW....

本当に新たに導入した国旗や写真を気に入っています。
前回、92MBの「新しい」写真を一度に取り入れました。 つまり、ほぼすべての元からあった画像や大臣の肖像を取り替えただけでなく、様々な国や兵器のモデルのために取り込んだ新たな写真の量にはただ驚嘆するのみです。

I really love the new flags and pictures...
Last time i updated i had ~92MB of ->new<- pictures at once, so besides replacing practically ALL native images and ministers, the range of new pictures for different countries and models is just incredible...

ここにバニラとの比較の為に2つのスクリーンショットを掲載しておきます。(他のスクリーンショットは将来の開発日記で公開するように今は取っておきます)

I just uploaded 2 screenshots for comparison with your vanilla ( i wont show other screens as they would reveal too much from next DDs)

screensave19.jpg
screensave20.jpg

2009年10月12日
Lennartos: 
私たちが独自に取り入れた「複数配置」の改良と速度向上に取り組んでいます。 先ほど、120隻の駆逐艦を均等なサイズの艦隊に3秒以内に編成ができました。 どうですか? すごいでしょう!

working on further advancing and speeding up our our unique muti deployment - i just deployed 120DDs into equally sized fleets in under 3 seconds.. beat that


2009年10月15日
Lennartos: 
補給マップの色分けを変えて遊んでいます。

Playing around with different colorshemes for Supply map

screensave22.jpg

2009年10月17日
Lennartos: 
ESEについて変更を行い、マップの色分けを変更しました。
New revised ESE code and colorsheme:

screensave23.th.jpg

2009年10月18日
Lennartos: 
やあ、こんにちわ。 
先週、私たちは海上戦闘に関する新たな機能の開発に取り組んでいました。
未だ完全に完成してはいませんが、海上戦闘は今までとは本当に違ったものとなります!
海上戦闘に関する開発日記を台無しにしたくはないので、ここで私が言えることは
「索敵と視界の範囲が効果的な海上戦闘を行う為の主要な要素となるので、これらのことに気を配ってください」
ということだけです。
Hi there...
The last week we have been working on some new naval combat mechanics...
They are not entirely completed...yet, but now the naval combat really is something else!
I dont want to spoil the naval DD too much, so all i say now is: Beware of detection and visibility as they now are paramount for effective naval combat.


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