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AOD

よくある質問
Arsenal of Democracy FAQ

引用元:AOD - FAQ


Q: このゲームは拡張パックとして販売されるのか、それとも単体で動作するのか?
A: 単体で動きます。

Q: Is it an expansion or an Standalone?
A: It's standalone.

Q: hoi3のように旅団を組み合わせて師団を作れるようにする予定はあるのか?
A: なんとも言えません。
このような方法が取れるのか考えてみましたが、(このようなシステムを設計して組み込むには)時間がかかり過ぎるだろうと思いました。
もしかしたら、複数の旅団を付属させるというオプションを付け加えるかもしれません。 しかしながら、もしこのようなオプションが実現したとしても、MODで君自身がその内容を修正しなければなりません。(AIが複数の旅団をつけるようになるのかということや、複数の旅団を付属させることによる能力の上昇率などについて)

Q: Will there ever be system like in hoi 3 that you can build division from brigades?
A: Maybe (A future answer will be here)
we thought about that, but wouldve been to time consuming. maybe,
and only maybe, there will be an option that you can attach multiple brigades, but if this comes in you would need to mod that by yourself

Q: 新たなキャンペーンシナリオについて少し教えてもらえませんか?
A: 4つの新たな戦争シナリオが付け加えられています。 
1947 カシミール紛争
1948 第一次中東戦争(イスラエル独立戦争)
1950 朝鮮戦争
1956 第二次中東戦争(スエズ危機)
その他の1936−1944年開始のシナリオもそのまま存在していますが、バランスを調整したり、変更を加えたりしてより一層現実的なものとなっています。 たとえばすべての艦船は歴史に沿った付属装備を持つようになっています。

Q: Could you tell us a little bit about the new Campaigns?
A: 4 battle scenarios have been added. 1947 Kasmir War 1948 Arab- Isreal War 1950 Korean War 1956 Suez Crisis
The other 1936-1944 scenarios are still there, even though they are rebalanced and rewritten to make more sense
for example: all ships now have historical brigades

Q: 艦船の付属装備について教えてください。
A: すべての船は歴史に沿った付属装備を持つようになっています。 

Q: What about Ship Brigades?
A: All ships now have historical brigades.

Q: このゲームの期間を変更しましたか? 又、簡単なtextファイルを使ったMODで延長できるようにしてくれてありますか?
A: 1950−1964年の期間を満たすような技術を追加しました。 ゲームの期間を外部のファイルで管理するというアイディアは気に入りました。 (将来、より詳しい返答ができるかもしれません)

Q: Did you touch the timeline in any way or allowed the timeline to be extended via simple text file modification??
A: We made techs to fill the 1950-1964. Changing of timeline in external file is a good suggestion (Future answer may come)
Techteams can gain / loose skill and gain / loose traits/ specialities.
This is event driven and fully user moddable.

Q: 司令官たちに何か変更を加えましたか?
A: いいえ、幾つかの修正のみですが、たぶんこれらの修正はゲームプレイにほとんど影響をもたらさないでしょう。 (将来、より詳しい返答ができるかもしれません)

Q: Any changes to the leaders?
A: No, there where made some modifications, but i probalby wont have any gameplay effect. (Future answer may be changed)

Q: 研究機関はhoi2のように技術力が固定された物となるのですか? それとも、時間と共に向上させることができるのですか?
A: 研究機関はスキルや得意分野を増やしたり減らしたりができます。 これはユーザーの皆さんが自由にMODで変更できるようになっています。

Q: Are techteams as static as they were in hoi2 or is it possible to improve them over 01:01:21
A: Techteams can gain / loose skill and gain / loose traits/ specialities. This is event driven and fully user moddable.

Q: 新たな国家は追加されますか?
A: いいえ。ただし新規定義国を追加しました。(MOD作成者のみんなは、こちらをみてね)
ユーザー定義による非常にたくさんの国々を追加しましたが、シナリオと同様、それらを一切使っていません。あなたがMOD作成者なら―いっちょやってみたらどうですか。

Q: Will this be adding any new nations?
A: No, but we added new defined countries. (All modders look here)

We added a whole bunch of user new defined countries - but as the scenarios still are the same we didnt use any of them.
So if you are a modder - just go ahead and make some noise

Q:本ゲームのデザイン哲学において、メジャーなMODから何か影響を受けましたか?それともすべての骨組みはバニラと同じなのでしょうか?
A:アイディアはhoi2の雰囲気に合わせてあります。いずれにせよ、面白くするぞ、というのがすべてです。

Q: Do you have any influence from some major mod(s) in your design philosophy, or are you keeping the overall framework from vanilla?
A: The idea has always been to keep the hoi2 feel - at least all that made it fun.

Q:ヒストリカルイベントはどうなのか?
A:新しいヒストリカルイベントはありません。でも、イベント関連のたくさんのバグを直したり、ゲームプレイ用のイベントをいくつか修正したり、加えたりしました。

Q: What about historical events?
A: No new historical events. But we did fix a lot of event related bugs and modefied and added some events for gameplay purposes.

Q:新しいマップはありますか?
A:いいえ

Q: Will there be a new map?
A: No.

Q:ゲーム終盤のゲームスピード低下について、なにか対策しましたか?
A:年齢のためにリタイアする国民の数の、決定方法を変更したことがあげられます。これでゲーム終盤における、大量のスパムユニットが是正されるはずです。

Q: What have you done to address late game slowdowns?
A: Theres a new modifier which determines how much of your people are retiring due to aging. This should correct the mass unit spams of the late game

Q:ノーマルhoi2のバグはどーなのよ?
A:累積バグリストのすごい量のバグ、プラスαについて、全部直しましたよん。

Q: What about the bugs in normal hoi2?
A: We have solved pretty much every bug on the culmulative bug list, and some more.
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